UKK: Videotuotanto ja dronekuvaus
Tässä osiossa vastaamme asiakkaidemme yleisimpiin kysymyksiin koskien videokuvausta dronella, sekä videoiden editointia ja tuotantoa. Jos et löydä mieltäsi askarruttavaa asiaa listasta, kysy rohkeasti lisää!
K: Millä alueella toimitte?
V: Videokuvauksia teemme pääosin Hämeen ja Päijät-Hämeen alueilla, mutta tarvittaessa tulemme kauemmaskin.
K: Onko videotuotanto kallista?
V: Teemme kuvaukset sekä editoinnit tuntiveloituksella, erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Ota yhteyttä, niin teemme sinulle tarjoksen haluamistasi palveluista!
K: Minulla on videokuvaa valmiina, onnistuuko pelkkä editointi?
V: Kyllä onnistuu! Käydään yhdessä läpi, millaisen videon haluat ja ryhdymme hommiin!
K: Saanko teidän kauttanne musiikkia videoon?
V: Kyllä. Käytämme teostovapaita mediakirjastoja musiikin hankintaan. Varsinkin julkiseen levitykseen tulevissa videoissa on huomioitava tekijänoikeudet musiikin suhteen.
K: Mihin tarkoituksiin teiltä saa videoita?
V: Olemme toteuttaneet videoita tapahtumista, markkinointivideoita, referenssivideoita yms. Dronekuvaus sopii parhaiten ulkotiloihin, esim. rekennusten purku-urakoinnin kuvaus, koneurakoinnin kuvaus, kiinteistönhuoltotyöt, rakennusten kuvaus (esim. kiinteistönvälitys) jne. Teemme myös normaalia videokuvausta.
K: Voiko kotisivuille laittaa videokuvaa?
V: Kyllä. Kotisivuilla on huomioitava, että sivusto latautuu nopeasti hitallakin nettiyhteydellä. Siksi videot kannattaa pitää kompakteina ja laatu / pakkaussuhde hyvänä. Meillä on asiantuntemusta sekä kotisivuista, että videototannosta, eli voit luottaa arvostelukykyymme asian suhteen.
K: Miten saan valmiit videot teiltä?
V: Jaamme videot pilvipalveluiden kautta, jolloin saat ladattua ne antamastamme linkistä.
K: Onnistuuko normaalit ilmavalokuvat? En tarvitse videota.
V: Kyllä onnistuu, dronella saa sekä videota, että hienoja valokuvia. Valokuvia saa myös edullisesti, kun editointi jää pois
K: Mitä videoiden tuotannossa pitää huomioida?
V: Keskimäärin ihmiset ovat netissä ja sosiaalisessa mediassa erittäin kärsimättömiä. Markkinointiin ja asiakashankintaan tähtäävän videon on oltava ytimekäs ja tarjota virikkeitä alusta loppuun. Hitaasti etenevää ja pitkää videota ei jakseta katsoa loppuun, ja tällöin algoritmit eivät suosittele sitä uusille katsojille. Näin kattavuus voi jäädä heikoksi.
Mikäli videon tarkoitus sen sijaan on tarjota informaatiota jo aiheesta kiinnostuneelle asiakaskunnalle, se voi olla pidempi ja perusteellisempi.